1 Mart 2015 Pazar

Berika ile Kahve Tadında


*Yeşil Minderim'e hoş geldin. Sefalar getirdin..
Şimdi sana eğitim, ülke, dizi, film gibi konular altında birkaç soru soracağım. Sohbet bazında olduğu için arada doğaçlama sorular da sorabilirim. Bu yüzden lütfen cevaplarında açık ve rahat ol.
Ama öncelikle bize kendinden bahseder misin?
**Berika: Berika, mayıs ayında 26 yaşına girecek 2 üniversite okuyan,kendi halinde, neredeyse asosyal denecek kadar az dışarı çıkan,okulu,ders çalışmayı sevmeyen,mecburiyetten çalışan, şiir ve deneme yazmaya bayılan,tiyatro aşığı,yetenekleriyle herkesin "sen buralarda harcanıyorsun" dediği kişi,evin en büyük kızı,bir an önce okula bitirip, sevdiğine kavuşma hayali kuran birisidir :) Ayrıca şu anda kendinden neden 3.şahıs olarak bahsettiğini bilmiyor :))
*Şu an karşında büyülendim desem? Gerçekten çok farklı birisi ile tanışıyorum şu an.. Keyifli bir sohbet olmasını diliyorum Berika.. Uzatmadan ilk sorumu yönelteyim.
Aslında sorum biraz hakaret gibi olacak. Maşallah her alanla ilgilisin.. Yinede sorumu ileteyim.
Okul dışında kendini geliştirmek istediğin bir alan var mı?
**Berika: Keyifli olur inşallah :)Edebiyat alanında kendimi geliştirmek istiyorum olabilirse eğer belki bir kitap çıkartmayı isterim. Hiç kitap çıkartma fırsatım olmasa bile yazdıklarımı bir kitapta toplayıp ileride Allah nasip ederse çocuklarıma hatıra bırakmak isterim...
*Yani şu an teknik olarak bir yazar adayı ile sohbet ediyorum. Bu çok hoş bir his gerçekten..
Hatıra fikrini de çok beğendim. Galiba bu nokta da birbirimize benziyoruz. Bende ilerde yada bir gün hayata gözlerimi yumduğum da ardımda anı kalmasını istediğim defterler tutuyorum. Geleceğe yatırım şeklimiz böyle..
Peki hangi alanlarda yazıyorsun yada kitap çıkarmak istiyorsun?
**Berika: Öldükten sonra arkamızdan bir eser bırakabilmek gerçekten çok güzel. Bir hocamız şöyle söylemişti; cami,okul,çeşme vs gibi şeyler yaptıramam ama kitaplarımı öldükten sonra bırakacağım arkamdan dua ederler belki okudukça.
Bu söz hep gelir aklıma...Sorunuza gelecek olursak şiir,deneme belki bir roman bile olabilir aslında günümüz yazarlarından Nazan Bekiroğlu'nun kalemini ve tarzını çok beğeniyorum ve kendime örnek alıyorum sanırım :)
*Gerçekten de öyle.. Kendi imkanımız ile geleceğe yatırım yapmak en güzeli..
Hmm.. ismini çok duymuştum ama eserini okuma fırsatım olmadı. Bunu kitap listeme yazmalıyım..
Peki o zaman sıradaki sorum ile devam ediyorum.
Bir ülkede yaşamak için gerekli olan şeyler nelerdir sana göre?
**Berika: Huzur,barış,hoşgörü hakimse bir ülkeye ve o ülkede yasayan insanlar gerçekten hoşgörülü ise ve kardeşlik ruhu hakimse onlara geri kalan şeyler zaten olur bunlar esas olmalı bana göre :)
*Gerçekten de öyle.. Bu unsurlar olsa belki sokaklarda aç yatan insanlar, hayvanlar olmazdı.. Umut edelim ki dünya gözü ile bir kez olsun hoşgörünün hakim olduğu bir ülke görürüz..
Neyse.. ciddi havayı dağıtıp senden bahsedelim..
Bilirsin hepimizin kendi hayatında izlediği bir yol vardır. Kendi istekleri, dilekleri üzerine çizilmiş... Peki sen hayat yolunu tam olarak belirledin mi?
**Berika: Bu konular çok derin mevzular zaten konuşacak çok şey var,uzar gider ama dediğin gibi biraz dağıtalım ciddi havayı :) Evet kendi yolumu çizdim ben lakin kaderci de bir insanim Rabbimin izin verdiği sürece hedeflediğim şeyleri yapmayı istiyorum...
*Tabi ki öncelikle kaderimiz sonra dileklerimiz.. Umarım bu hayat yolunda acı ve tatlı denge de olur ve sen dilediğin sonuca ulaşırsın..
Peki biraz güncel.. Diziler diyelim..
Hayatın bir dizi olsaydı ne tür bir dizi olurdu? Romantik/Komedi/Melodram
**Berika: Karar veremedim yaa :) zaman zaman romantik komedi zaman zaman da dram olurdu sanırım off çok karışık her şey var :))
*Aslında normal.. Hayat diziler gibi tek alanda değil. Her alanda.. Adı üstünde hayat..
Peki o zaman devam ediyorum.
İzleyeceğin filmde baktığın 3 şey sayar mısın?
**Berika: Aşk olmalı içinde,komedi olmalı bazende dram olsun isterim.kesinlikle korku veya gerilim istemem.Zaten kafamı dağıtmak için film izliyorum korku veya gerilim olunca daha çok stresleniyorum ben :)
*Aynen ya.. Genelde bende kafa dağıtmak için film izlerim. Korkup, gerilip kafa yormak için değil.. :)
Ah neyse.. Müzik diyelim biraz..
Dinlediğin, sürekli takip ettiğin bir müzik grubu var mı?
**Berika: Sürekli dinlediğim müzik grubu veya sanatçı yok.Ben her telden herkesten dinleyebilen birisiyim ruh halime göre yeri gelir Türk sanat müziği yeri gelir Türk halk müziği yeri gelir yabancı pop veya bir bakmışsın rap bir şarkı dinlemişim. Sanırım dinlemediğim tek müzik türü heavy metal ;)
*Keyfim hangisini istersen onu diyorsun anlaşılan.. Hmm neyse birazda senin ilgi alanın olan kitaplardan bahsedelim..
Bize çok sevdiğin bir kitaptan bir alıntı paylaşır mısın?
**Berika: Hala en güzel hikayeleri dünyalar bir araya gelse anlamayacaklara mı anlatmaktasın? Ve sen hala sağırlar ordusuna senfoniler mi çalmaktasın? Ne seni hazmedebilen ne de senin hazmedebildiğin bir alemde için sızlıyor, biliyorum. İçine bak, imkansız bir şey olmadığını göreceksin. kapat gözlerini gitsin.          
 
Nazan Bekiroğlu\Mimoza Sürgünü
*Gerçekten çok hoş bir alıntı.. Bir uyarı gibi.. Bence okurlarımız bu alıntıdan güzel bir ders alıp akışa karşı kürek çekmeyi bırakırlar..
Peki sevgili yazar adayım, bizimle sana ait olan bir söz paylaşabilir misin?
**Berika: İnşallah beğenirler okuyanlarda :) Bana ait olan bir söz ise şu; Canınız yandığı zaman bundan mutluluk duyanlara,küllerinizden yeniden doğabileceğinizi gösterin
*Çok iddialı bir söz.. Bence bunu ilke edinmeliyiz. Ve ben bunu sevdiğim sözlerden oluşan defterime yazmayı düşünüyorum gerçekten..
Ve sevgili okurlarımız bunu ilke edinmeye ne dersiniz? Berika'nın deneyimlerinden oluşan harika bir söz bence..
"Canınız yandığı zaman bundan mutluluk duyanlara,küllerinizden yeniden doğabileceğinizi gösterin! "
Peki son olarak.. Kahve mi Çay mı?
**Berika: Çok teşekkürler beğenmen beni çok sevindirdi :) Kahve kesinlikle...:)
*Ben teşekkür ederim asıl.. Bizimle paylaştığın için..
Klasik bir soru olacak ama neden kahve?
**Berika: Bana göre kahvenin yalnızlıkla arası iyidir ve 7 yıldır memleketimden,ailemden uzaktayım ve hep kahve içmek iyi gelmiştir bana. Bu sebeple olsa gerek kahveyi seviyorum :)
*Bunun içinde yazılmış sayısız sözler vardır. Çok ortak yönümüz var.. Şaşkınım.. :) ama seninle sohbet etmek çok güzeldi.
Bugün beni kırmayıp Yeşil Minderim'e misafir olduğun için çok teşekkür ederim.. Gerçekten seni tanımak keyifliydi Blog komşum Berika..
**Berika: Benim içinde büyük keyif oldu gerçekten.İyi ki oturdum minderine komşu komşu :) Sabırla dinlediğin için teşekkür ederim ;)
*Ne demek.. Sohbetin sabrı mı olurmuş?..
Dilerim bir gün sevgili komşumun kitabını elime alıp okumak nasip olur.. En güzelleri seni bulması dileğimle. Sağlıcakla! 

6 yorum:

  1. Cok tesekkur ederim canim benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim asıl teklifimi geri çevirmediğiniz için.. :)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş :) Rabbim gönlünüze göre versin umarım ideallerimize ulaşırız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. dilerim.. en güzelleri en hayırlısı bizim olsun.. :)

      Sil
  3. büyük bir zevkle keyifle okudum ben hiç konuk olmadım merak duygum kabardı berikam seni daha yakından tanımış oldum zaten konuşuyoruz ama daha da sevmeye başladım seni yaneeeee....başarılarınızın devamını diliyorum sevgiler bebeklerrrr=)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım benim cok tesekkür ediyorum öpüyorum kocaman.Sevgiler❤☺

      Sil