25 Şubat 2015 Çarşamba

Zeyneb ile Kahve Tadında



*Yeşil Minderim'e hoş geldin. Sefalar getirdin..

Şimdi sana eğitim, ülke, dizi, film gibi konular altında birkaç soru soracağım. Sohbet bazında olduğu için arada doğaçlama sorular da sorabilirim. Bu yüzden lütfen cevaplarında açık ve rahat ol.

Ama öncelikle bize kendinden bahseder misin?



**Zeyneb: Merhaba :) Kendimden bahsedeyim ismim Zeyneb aslında Zeynep olarak biliniyor ama ben orijinal halini daha çok seviyorum. 25'ime girmeme çok az kaldı. İstanbul'da yaşıyorum. Üniversite son sınıfım ve ayrıca çalışıyorum.

Ben nasıl biriyim.... Öncelikle bunu sonradan farkettim ki dışarıdan bakıldığında soğuk duruyorum ve bana göre bunun sebebi herkesi yakınıma almamamdan kaynaklanıyor. Yani birçok kişi de itiraf etmiştir daha sonra bana, çok soğuk ve kibirli durduğumu ama aslında hiç öyle olmadığımı. Sanırım sıcak tarafımı sadece çok yakınımdakiler görebiliyor. Aslında gerçekten de esprili ve eğlenceli biri olduğum söylenir :) Sanırım ilk etap için bu kadarı yeterlidir



*Baya baya yeterli gibi. İlk izlenim olarak öyle duruyorsun. Ama nedense sürekli seni tanıma, seninle konuşma isteğim bu düşünceyi yok ediyor.

Okurlarımız da benimle aynı fikirdedir umarım..

Ve ben şunu merak ediyorum. İnsanların kullanıcı adlarının hikayesini.. özel olmazsa bizimle paylaşır mısın?

Bize Sujumma'yı anlatır mısın? 



**Zeyneb: Aslında çok özel bir anlamı yok. Suju ve ajummanın birleşiminden oluşmuş bir kelime Sujumma. Bana göre anlamı Suju'nun ajumması :) tabi bu ismin patenti bana ait değil onu da belirteyim. WGM programının sunucularına aittir.



*Bunu bilmiyordum. Yinede sana çok yakışıyor.

Neyse ilk sorum ile başlıyorum.

Bizlere başarıyı yakalamak için izin çalışma yöntemlerinden bahseder misin?



**Zeyneb: Öncelikle başarıyı yakalamak için sabır gerekiyor. Çünkü başarı adım adım çıkılması gereken bir merdivendir bana göre. Sabrın yanında tutarlı bir çalışma çok önemli. Tabi herkesin kendine has bir çalışma yöntemi vardır ama bana göre önemli olan çok çalışmak değil tutarlı ve düzenli çalışmaktır. Bunlara dikkat edilip gereken emek verildiği takdirde elde edilemeyecek başarı yoktur bence..



*Haklısın. Başarı için büyük unsur sabır! Ama bende dahil çoğu insan sabır yoksunu..

Peki sabır için bir önerin var mı?



**Zeyneb: Bu neye sabır gösterdiğin ile alakalı olabilir. Eğer ders okul durumlarından bahsediliyorsa sonuç odaklı bir sabır tavsiye ederim yani şu an yaşadığın zorlukları değil sonunda elde edeceğin başarıyı düşünürsen bir nebze daha sabredilebilir bir duruma dönüşebilir. Eğer çevredeki insanlardan ya da durumlardan bahsediliyorsa bu durumda sabra biraz da umursamazlık katılması gerekiyor sanırım. Yani bende durum bu :)



*Güzel tavsiyeler.. alanına göre farklı farklı. Dilerim okurlar için iyi bir yöntem olur ve uygularlar..

Peki devam ediyorum..

Başka bir ülkede yaşaman gerekiyor ve kendi ülkenden yaşayacağın yeni ülkeye sonsuz götürmek şansı verilen bir şey var. Sence bu nedir?



**Zeyneb: Ülkemin saf, sıcak, kalbi temiz insanlarını götürmek isterdim. Hani kavurucu güneşin altında yürürken susarsın da sana bir tas su veren bir teyze olur ya da gideceğin yere kadar götürüp sağ salim teslim etmeden gönlü rahat etmeyen amca olur ya... İşte öyle insanları götürmek isterdim.. Çünkü ülkemdeki böyle insanlar dünyanın hiçbir yerinde yok bence..



*Gerçekten kültür olarak eşsiz bir ülkeye sahibiz.

Kaç ülkede bize evladı gözüyle bakan şirin teyzeler, amcalar var... en iyisi toprağımızdan bir adım ötesine ayak basmamak...

Peki devam ediyorum..

Bilirsin hepimizin hayatında örnek aldığı, uyguladığı bir söz vardır. Senin içinde böyle bir söz var mı?



**Zeyneb: Carpe diem. Yani "anı yaşa" demek. Tabi bu sözden sadece bu anı yaşayıp geleceğe dair hiçbir şey düşünmemek anlaşılmasın. Anı yaşamaktan kastım o anın tadını çıkarmak yani üzülüyorsan da o anda kalsın çok mutluysan da o anı yerinde dolu dolu yaşa. O anda yaşadığın şeyler o anda güzel bir anı olarak kalır sürekli gelecek zamana aktarılmaz ve böylece önü alınamayan bir birikim de önlenmiş olur. Sanırım umursamaz görünüşümün altında biraz da bu felsefe yatıyor ama bana göre kişinin kendisi için uygulanacak en iyi yöntemlerden biridir carpe diem..



*Carpe diem.. adını duymuştum ama tam ne anlama sahip bilmiyordum. Bunu öğrendiğim iyi oldu..

Galiba öyle.. güzel bir felsefe hem senin yıpranmadan diğer güne başlaman için iyi olur.

Carpe diem.. anı yaşa.. o anda üzülüp ertesi güne bırakma.. gerçekten çok güzel. :)

Peki... başka bir soru ile devam edelim. 

Bir dizinin herhangi bir sahnesini değiştirme fırsatın olsa hangisi olurdu?



**Zeyneb: Hmmm bu zor bir soru oldu aslında o kadar çok var ki...

Birini seçmem gerekirse şayet I'm Sorry I Love You dizisinin finali demek istiyorum. İzlememiş olanlar adına spoiler vermemeye dikkat ederek söylemeliyim ki dizi boyunca ağlatan bir ağır dram olduğundan finali öyle olmamalıydı.



*İzlemediğim için spoiler olabilir.. hemen geçiyorum bu soruyu.. :)

Peki... Ne tür filmler izlerken kendini daha iyi hissedersin?



**Zeyneb: Türünden çok konusuna ve oyuncularına dikkat ederim ben aslında. Yani konusu, oyuncuları, filmin işleyişi hepsi birbiriyle uyumlu olduğu sürece izlerken keyif alırım. Tabi oyuncuların çok ünlü herkesçe bilinen oyuncular olmasına gerek yok rolünün hakkını veriyor olması benim için yeterlidir. Bu arada bugün izlediğim ve çok beğendiğim bir filmi önermek istiyorum :) We Teach Love gerçekten sürprizlerle dolu hiç sıkmadan izlettiriyor kendini.



*Yani bir filmde tür aramıyor, oyuncular ve konu kaliteli olsun yeterli diyorsun..

O zaman We Teach Love filmini buradan okur arkadaşlara tavsiye edelim. .

Peki.. biraz da müzik diyelim..

Bir müzik grubunda ilgini çeken şey nedir?



**Zeyneb: Müziğinin kalitesi... Beni tanıyanlar bilir sadece tek bir gruba fanlık yapıyorum bu yüzden diğer gruplar belirli kriterlerim yok dediğim gibi yaptıkları müzik, sözler, aslında anlatmak istedikleri.. Yani kulağıma değil kalbime dokunmaları gerekiyor diyebilirim :)



*Zaten müzikte de önemli olan kalbe, duygulara dokunması değil mi?

Bence de bir grubu kaliteli yapan şarkı sözlerinin dinleyicinin hislerine dokunması ele geçirmesi..

O zaman devam ediyorum..

Defalarca okumana rağmen kitaptaki ana fikri anlamadığın bir kitap oldu mu?



**Zeyneb: Bir kitabı iki kere okumadım hiç :) ama bununla alakalı şunu söyleyebilirim Elif Şafak'ın Aşk romanını herkes bilir değil mi? Ben de okudum o kitabı fakat hiçbir zaman anlayamadım aslında ne anlatmak istediğini. İçeriğinde yanlış bilgiler barındıran bir kitap okuyucularına ne anlatmak isteyebilir ki?...



*Ah.. bu biraz eleştiri gibi oldu.

Bende adını çok duydum ama okumak kısmet olmadı. Beşeri aşktan İlahi aşka geçiş hikayesi diyorlardı ama bilemedim.

Anlayamadığımız çok kurgu var.. ya açık değiller ya biz açık değiliz.. bilemedim..

Buna yorumun ne olurdu? 



**Zeyneb: Aslında fazlaca açıklar ama biz göz önünde olana değil de arkada kalanlara yani detaylara odaklanıyoruz. Halbuki detaycılıktan vazgeçip basit bir gözle baksak aslında daha görülebilir oluyor bazı fotoğraflar. Yani aslında demek istediğim bazen başımızı geriye atıp biraz uzaktan, detaylara değil de fotoğrafın tümüne bakmak gerekebilir anlamak için..



*Bu seferde genel bakınca aynı tip insanlar oluyoruz. Bence detaycılığın da iyi yönleri olabiliyor..

Neyse devam ediyorum..

Bilirsin hayattaki her kelimenin bir anlamı vardır. Ama bazı kelimelerin bizim hayatımızda yeri ve anlamı yoktur. Senin için böyle bir kelime var mı?



**Zeyneb: Hiç böyle bir kelimeyi düşünmedim açıkçası. Yani hayatımda yeri ve anlamı olmayan bir kelime yok sanırım. Çünkü iyi de olsa kötü de olsa bu kelime adı altında bahsettiğimiz şeyler biz istemesek te hayatımızda yer ve anlam edinebiliyor. Yani sanırım bende yeri ve anlamı olmayan bir kelime yok :)



*Hayatında her kelimenin bir anlamı var anladığım kadarıyla..

Peki bu güzel sohbeti lezzetli bir şekilde bitirmek için son sorumu soruyorum..

" Mutlaka tatmanız gerek" dediğin bir yemek var mı?



**Zeyneb: Biraz garip kaçabilir ama soğan dolması :) Ben de bu yemeğe karşı fazlasıyla ön yargılıydım ta ki tadana kadar... O güne kadar yemediğime bin kez pişman olmuşumdur. Yani elinde imkânı olan varsa bu lezzeti mutlaka tatmaları gerektiğini düşünüyorum :)



*İsminden dolayı şu an hepimiz ön yargılı bakıyoruz.. ama birgün cesaret edip denesek fena olmaz..

Peki neden soğan dolması?



**Zeyneb: Ben genelde yemek ayırmam fakat soğanlı sarımsaklı yemeklere hep dikkat etmişimdir. Daha önce çok duymuştum ne kadar güzel bir yemek olduğunu fakat denemek aklımın ucundan bile geçmemişti... Keşke geçseymiş dedirtti bana yani tüm ön yargıma rağmen o kadar beğenebileceğimi ben de tahmin etmezdim tabi bu yine de kişinin damak zevkiyle alakalı bir olgu :)



*Soğan sarımsak sevenlerin sevebileceği bir yemek diyelim.. :)

Lezzetli bir kapanış oldu.. sohbetine sağlık Sujumma yani Zeyneb. Beni kırmayıp teklifimi kabul ettiğin için çok mutlu oldum.



**Zeyneb: Ben de beni yeşil minderinde konuk ettiğin için çok teşekkür ederim. Sorularını yanıtlarken çok keyif aldım umarım okuyanlar da keyif alırlar :) Okuyan herkese kocaman teşekkürlerimi sunuyorum :)



*Bende okurlar adına teşekkürleri sana iletiyorum. Hayatında başarılar dilerim..


2 yorum:

  1. We teach love filmini bende cok sevmistim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa sürede izlemem gerek... cidden merak ettim.. :)

      Sil