22 Şubat 2015 Pazar

Mine ile Kahve Tadında



* Yeşil Minderim'e hoş geldin. Sefalar getirdin..
Şimdi sana eğitim, ülke, dizi, film gibi konular altında birkaç soru soracağım. Sohbet bazında olduğu için arada doğaçlama sorular da sorabilirim. Bu yüzden lütfen cevaplarında açık ve rahat ol.
Ama öncelikle bize kendinden bahseder misin?


**Mine: Hımm, ben Mine ama twetterda yaşadığım bir anı sayesinde Mayn olarak kaldı :'). 18 yaşındayım ama vücut yaşım 15'e kadar düşebilir. Küçük bir bedene sahip olsam da iç dünyamda çok sıkıcı, aksi bir yaşlıyım. Ruhum 80 yaşında :'). Ben aslında 2 kişiyim diyebilirim. İçimdeki çocuk ve onu bastıran yaşlı. Bu iki yüzlü olduğum anlamına gelmiyor tabi, yanlış anlaşılmasın :'). Genellikle yaşlıyımdır ama bazı insanlar ya da arkadaşlarım, samimi olduklarım diyeyim... Onların yanında ise içimdeki çocuk uyanıverir. Ben bu iki karakterimi de seviyorum. Ben gerçekten böyle biriyim. Bu benim kişiliğim olmuş artık. Ne zaman hangi karaktere bürüneceğimi ben bile kestiremiyorum ama o anda hislerime göre yaşamayı tercih ediyorum. An gelir yalnız kalıp kendimi dinlerim, bir an gelir kendimi 'de' alıp tekçe yürüyüşe çıkarım, bir an da gelir herkesi toplayıp eğlenirim. Kendimi tam anlamıyla çözdüm sanırım. Bunu anlamak tabii ki kolay olmadı ama sonunda anladım. Ben böyleyim :')


*Gerçekten güzel bir tanıtım oldu. Aklımda sormayı düşündüğüm her şeyi söyledin neredeyse.. 
Ama merak ettiğim bir şey var. Bizimle adının hikayesini paylaşır mısın?


**Mine: Tabii ki... Ben twetterda paylaşım yaparken tanımadığım ama benim gibi inspirit olan biri "Az önce timeline da Mine'yi "Mayn" diye okudum" dedi. Bende üstüme alınarak "Bir köşede höykürmeli miyim?" dedim. O kişi benmişim tabi bana "Merhaba Mayn" diyerek cevap verdi :'). Böylece ismim Mayn oldu.


*Güzel bir anı olmuş. Seni az çok tanıdığımızı düşünüyorum ve önceden hazırladığım soruları sormaya başlıyorum..
İlk olarak eğitimle başlıyorum.
Sence eğitim gerçekten gerekli mi?


**Mine: Ben bu soruya hem evet hem de hayır demek istiyorum. Evet, çünkü yeni doğacaklar ya da yeni eğitime başlayacaklar her türlü teknolojiye ulaşabilecek bir zamandalar. Bu zamanda doğru bilgi edinmek sadece eğitimle olanak sağlıyor. Kulaktan dolma bir sürü bilgi zannedilen hikaye okuyorlar ve öğrendiklerini zannediyorlar. Bu yüzden eğitim gerekli diyorum.
Hayır, çünkü benim annem ve babam okumuş insanlar değil ve okumuş ama 'adam olamamış'derler ya onlardan bin kat daha bilgililer diyorum. Eğitim işe yaramayabiliyor. Köyde büyüyen insanlar bu zamanın çocuklarından daha görmüş geçirmiş ve bilgililer. Bu yüzdende hayır diyorum.


*Haklısın aslında. Fakat internette de doğru bilginin olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta asılsız şeyler bile bu sanal dünyada mevcut. 
Sence gerçek bir eğitim nasıl sağlanabilir?


**Mine: Gerçek eğitim tek başına eğitim ile sağlanamaz. Çocukların zamanı en çok okullarda geçiyor ve kişiliğin oluşması açısından bulundukları yer çok önemli. Bu yüzden eğitimin yanında kişiliği belirleyici uygulamalar ve kültürümüzü kaybetmemek adına çalışmalar yapılmalı. Gerçek eğitim benliğimizi kaybettirmemeli ve sağlıklı bireyler yetiştirmeli.


*Haklısın. İnsan eğitebilmek için okul yada kitaplara her zaman ihtiyaç yoktur. Deneyimler de büyük eğitim unsurudur. Ve okullarda kişilik oluşturan etkinlikler konusunda sana katılıyorum. Sonuçta meslek seçiminde bile etkili olan insanın kişiliğidir.
Peki devam edelim..
Bir ülke kuracak olsan nelere önem verirdin?


**Mine: Ben ülke kurmak istemem açıkçası. Çünkü çok zor ve ben o kadar sorumluluk sahibi biri değilim. Üşenirim ben :'). 


*Hmm.. Ah şu üşengeçlik! Belkide bu üşenmesek neler yapacağız ama..
Peki o zaman soruyu şöyle düzeltelim. Bir ülkede olması gerek unsurlar nelerdir?


**Mine: Bir ülke vicdanlı, dürüst ve halka değer versin yeter. Ama bunun yanında da halk ülkesine değer vermeli. Bu iki değer sağlanırsa bence ülke yönetilir. Halk ülkesine, ülke de insanına çalışmalı. Tek gerekli unsur bu sanırım.


*Gerçekten de en önemli unsur bu. Karşılıklı değer. Bu zamanda zor ama..

Neyse.. peki devam ediyorum. Ciddi havayı dağıtmak için biraz daha rahatlatıcı sorulara geçiyorum.

Hangi dizide hangi karakter olmak isterdin?


**Mine: Hımm. Burada galiba iki cevap vermeliyim çünkü çocuksu tarafım ve aksi tarafım kavga ediyor :'). Dizi pek seçemem ben karakterleri yazayım sen bana uygun diziyi bul.

Mesela çocuksu tarafım her aklına geleni yapan, çekinmeden konuşan, şapşal ama saf sevgi dolu, çılgın bir karakter olmak ister. Aksi tarafım ise gözlüğünü takan, duygularını belli edemeyen bir avukat, psikolog ya da polis gibi bir mesleği olan ve mesleğine aşık -tabi mesleğinden birine de aşık- biri olmak ister :')


*Aslında aklıma aynı dizide iki karakter geldi. "Flower Boy Next Door" izledin mi bilmiyorum ama Go Dok Mi karakterine aşık iki yakışıklı karakter ile seni bağdaştırmış gibiyim.

Çocuksu yanını, dizinin deli dolu karakter Enrique Geum  ile duygularını belli edemeyen yanını da duygularını belli edemeyen dizi sonuna kadar saklayan Go Dok Mi'nin yan komşusu Tae Joon ile eşleştirdim..

Sence uygun mu? 


**Mine: İzlemedim ama anlattığınla uygun. Peki çocuk hangisini seçiyor onu merak ettim :')


*Go Dok Mi yani esas kız Enrique Geum'u seçiyor. Yani deli dolu yanını.

Aslında Go Dok Mi karakteri içine kapanık, sessiz, insanlardan kaçan birisi. Bu yüzden kendi zıttı bir karakteri seçiyor. Seçme olmuyor aslında.. diğer erkek karakter hala aşkını itiraf edememişti.


**Mine: Hımm bu sessiz karakterlerin sonu bu olsa gerek :').


*Evet. Sessiz kalmak bazen o kadar da iyi bir şey değilmiş.

Neyse devam edelim..

Film izlemeden önce ne gibi hazırlıklar yaparsın?


**Mine: Ben tek başıma film izliyorsam hazırlık yapmam telefonumun şarjı tam olsun yeter :') ama toplanıp film izliyorsak kesinlikle abur cubur hazırlıkları yapılır. Herkes yerini alır ve başlata basılır :')


*Yani yalnız film izlerken tek ihtiyacım şarj diyorsun.

Peki hiç bir şeyler atıştırmak yada sıcak bir battaniyeye sarılıp izlemek gibi bir alışkanlık yada hazırlığın yok mu?


**Mine: Hımm odamda yatağımın içinde olsam bana yetiyor açıkçası çünkü izlediğim filme odaklanmak isterim. Hani film izlerken mısır yediğinde o hışırtı beni rahatsız eder gibi :'). Yatağın içinde rahatsam sorun yok keyifle izlerim filmimi :')


*Anlaşılan sen film izlerken sessizlik istiyorsun. Aslında en güzeli de..

Peki o zaman. Birazda müzikten bahsedelim..

Bir insanın sana olan hislerini hangi şarkı ile itiraf etmesini istersin?


**Mine: Aslında bu soruyu hiç düşünmedim ama cevap vereceğim. Bana aşıksa kendi hisleriyle bunu itiraf etmeli. Ben bu soruya Infinite'in romantik şarkılarından birini de yazabilirdim ama ben biraz gerçekçiyim. Bu yüzden karşımdaki kişinin yüreğinden geçen cümleler benim için daha önemli. Ben böyle düşünüyorum :')


*Yani en güzel itiraf şarkısı onun hislerinin gerçekliği..

İlginç bir düşünce. Ama gerçekçi bir yana sahip olmakta önemli. Sonuçta bulutlar üzerinde uçup hızla yere çalışabiliriz.

Ah neyse.. ben başka soru ile devam ediyorum.

Bilirsin hepimizin hayallerini süsleyen bir kitap karakteri vardır. Peki senin hayallerini süsleyen karakter hangisidir?


**Mine: Buna da iki cevap vereceğim.

Çocuksu tarafım Lux serisindeki fantastik kitabın kahramanı Deamon diyor ama gerçekçi ve sessiz ruhum Kürk Mantolu Madonna'da ki Raif diyor. Raif beni etkileyen bir karakter olacak ki ilk defa bir kitap karakterine yazı yazdım. Belki de onunla çok benzediğimizden olabilir. Seçim yapmak çok zor iki karakterinde bende etkisi çok büyük.


*Gerçekten kitap karakterleri hayatımıza büyük etkiler bırakıyor. Bazı şeyleri bile onlardan öğreniyoruz. Onlar iyiki var...
Peki Raif ile ortak gördüğün yanlarından bahseder misin biraz..


**Mine: Aslında en başında yazmıştım sanırım, yalnızlığı seven, yürüyüşlere çıkan ek olarak ise yazmayı konuşmaktan daha çok seven, hislerine göre yaşayan, başkalarını kendinden daha çok önemseyen... Böyle... Bir kitabı buraya yazmak isterdim ama kısacası bu.


*Peki o zaman bu kitabı okur arkadaşlara tavsiye edelim.
Sabahattin Ali tarafından yazılan Kürk Mantolu Madonna kitabını okurken Raif karakteri ile tanışırsanız, bugün Yeşil Minderim'in konuğu Mine ile de tanışmış olursunuz.
Neyse biz devam edelim. Sevgiden bahsedelim biraz. Kalbi besleyen en saf duygudan..
Bana sevgiyi anlatan üç kelime ve nedenlerini söyleyebilir misin? 


**Mine: Sevgi tek başına yetmiyor bazen... Yanında onu süsleyen güven, doğruluk ve ahde vefa olmalı. Çünkü sevmek yetmiyor bazen, 3 yanlış bir sevgiyi yok edebiliyor.


*Gerçekten de öyle. Sevgi aslında cılız bir kelime. Ayakta durması için güven, doğruluk, vefa vb gerekli..
Peki.. Gerçek sevgiyi bulduğuna inanıyor musun? Yani çevrende bulunan insanlar, istediğin sevgiyi sana verebiliyor mu? 


**Mine: Hımm bu soruyu daha çok "Sen sevgiyi sevdiklerine hissettirebiliyor musun?" olarak değiştirmeliyiz sanırım.  Çünkü sevdiklerim fazlasıyla bunu bana hissettiriyor ama ben sevgimi gösteren, kelimelere döken biri değilim :')


*Bu sohbetten anladığım kadarıyla hislerini dışa vuramayan fakat içinde sevgi rüzgarı esen birisin. Bu yüzden soğuk biri olduğun düşünülebilir.
Dilerim bu sohbeti okuyan, seni merak eden okurlarımız gerçek Mine'nin kim olduğunu az çok anlamış olurlar..
Peki son olarak lezzetli bir soru ile hazırladığım soruları noktalıyorum.
"... ülkesine sırf ... yemek için gitmek istiyorum. Çünkü...? "  boşlukları doldurabilir misin?

**Mine: Ben çok yemek seçen biriyim aslında bu yüzden Kore falan demeyeceğim :')).
İtalya ülkesine sırf makarna ve pizza yemek için gitmek istiyorum. Çünkü yiyebileceğim türler bunlarla kısıtlı. Makarna çeşitlerini çok merak ediyorum açıkçası. Ee birde vazgeçilmezim pizza :'). Imm acıktığımı hissettim. Orada olmak ve bu lezzetleri tatmak isterdim :')


*Bu sorudan sonra bende acıktığımı hissettim. Bence bu güzel sohbetimizi burada noktalayıp bir şeyler yemek için mutfağa yol almalıyız..
Bu pazar beni kırmayıp, kahveni benimle içtiğin için çok teşekkür ederim.
Gerçekten güzel bir sohbet oldu. Gerçek Mine'yi tanımış oldum. Umarım okurlarımız da seni gerçekten tanımıştır.


**Mine: Rica ederim, böyle bir projeyi ilk benimle yaptığın için asıl ben teşekkür ederim :'). Amacına ulaşman dileğiyle...


*Bu proje de fikir ve desteğin büyük. Bu yüzden bu projeyi fikir annesi ile başlatmak istedim.
Asıl ben teşekkür ederim.. Amaçlarımıza ulaşmak dileğiyle...



4 yorum:

  1. Ayyy, çok güzel olmuş ellerine, kalemine sağlık :').

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl senin hoş sohbetine sağlık.. çok Teşekkür ederim.. :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Sizin de adınızı aldım. Ama sizden önce katılanlar olduğu için siz biraz sona kaldınız. :( lütfen sabırla bekleyin

      Sil